11.10.11 Träningsdagbok

Bompa
Tänkte mest bara motionera honom så jag red ut där jag visste att de inte jagade älg. Joggade igång på en grusväg och gick sedan in på en äng. Han var stel och oliksidig, ville bara ta stöd på högertygeln, så jag lade upp stigbyglarna, satte mig ner i traven och jobbade på en åtta. I kanten på den ena volten var det något läskigt i skogen, så varje gång vi gick förbi där försökte han springa ifrån men efter någon gång var jag med och kunde fånga upp honom och det kändes som hela hästen kortade sig minst en decimeter ^^
Provade på lite galopp men han var på bushumör och jag litade inte helt på underlaget så vi gick ut på grusvägen istället. Han drar på mer på raka spår men det gick ändå helt okej.

Bushäst Mars 2011

Musse
Om han var dutkig igår var han en pain-in-the-*ss idag... Skulle ta med honom när mamma gick ut med hunden. En promenad på lite mer än 2 km. Men han tycker det är så jäkla tråkigt att bli ledd och han hade svårt att hålla jämnt tempo med mig och mamma (skritt för långsamt, trav för fort) så det blev bara träligt. Mot slutet tänkte jag att han kunde få gå själv men då stannade han bara och åt så jag var tvungen att hämta honom igen. Men efter det, de sista 400 metrarna till stallet gick jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0