27.10.11 Träningsdagbok

Bompa
Fick låna och testa Annas tvådelade pelham, han ar ju helt galen när jag jobbade med bommar i Tisdags. Han var lite fundersam till en början. Jag hade tänkt rida på (race)ängen - bara för att utmana ödet men det var för blött så han spände sig bara och vågade inte lita på underlaget. Så jag gick till ridbanan istället och drog ut Julia som fick hjälpa mig med att bygga hinder.
Han bjöd som fasen. Till en början lyssnade han bra men sedan ble jag passiv och förhållningarna tog inte lika bra. Han är ju inte van vid hävstång så han var inte riktigt bekväm men som sagt tog förhållningarna bra när jag red ordentligt och det är ju det viktigaste.

Musse
Tömkörde i 15 minuter. Han haltade inte men jag tyckte att han gick lite... konstigt. Kan bero på att han var taggad också och att jag hade inte så bra stöd  i munnen. När han fick trava lite grann började han med att slänga fram frambenet i superman-stil! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0