Hiss! Tycker & Tänker

Min absoluta favoritblogg sedan ett bra tag tillbaka är Team Mittsvenska! Jag har svårt att riktigt sätta fingret på vad det är som gör att det är den blogg som jag alltid går in på först varje gång jag klickar upp internet.
Det är en perfekt blandning av Sara och tävlingsvärlden och Anna som kämpar på med sin ponny. Båda är unga men inläggen är välskrivna och roliga att läsa, och deras ålder gör med att man slipper de jobbiga monologerna om att ponnytiden är över(jag förstår att det är jättejobbigt men det drar ner stämningen något fruktansvärt). Trots att de har helt olika förutsättningar så är de ändå jämlika på något sätt.
Man får inspiration och kan känna igen sig i båda så det spelar ingen roll vem som skriver inläggen, alla är lika läsvärda.
Och något bland det bästa är att de aldrig skyller ifrån sig eller skriver romaner av ursäkter utan de bara kör på och siktar framåt hela tiden!

Det enda som är negativt är att uppdateringen är lite ojämn, men det tycker jag att det man får ta med hästbloggar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det verkar som en bra blogg :) Själv tycker jag mycket om en blogg som heter www.colts.blogg.se

Hon skriver på ett roligt sätt om hennes vardag med hästarna och lite till. Får mig alltid ett skratt när jag läser.

2011-10-12 @ 19:13:25
Postat av: Sara

Ååh vad glad jag blir :D

Detsamma!



Sv: Ja, de allra flesta ryttare kastar sig fram och kör upp händerna till öronen på hästen! Håller med dig om att handen är lite väl långt ner, jag vet inte riktigt varför det blev så men både jag och mamma tyckte att den var ovanligt låg.

Fast det funkar riktigt bra på Yankee, han hoppar tusen gånger bättre!

2011-10-13 @ 22:05:32
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Erika

Den bloggen är faktiskt superbra, dock inte alltid bra uppdatering :/

2011-10-15 @ 19:27:02
URL: http://eadressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0