10.10.11 Träningsdagbok

Bompa
Enkelt jobb på ridbanan. Hade hopptränset, hoppsadeln, sporrar och dressyrspö allt för att jag ville kunna få ihop honom. Dock behövde jag knappt använda något av förstärkningarna, han var så pigg och framåt ändå. Vänstervarvet var lite svårt idag, det kändes som om han lutade inåt och lade all vikt på vänster framben. Förhoppningsvis var det inte så illa som det kändes :)
Han var lite springig och stark och jag tycker det är väldigt positivt fram tills man ska göra en övergång. Om han drar då blir jag bara sur.
Galopparbetet kändes riktigt bra, passet över huvud taget gick bra med tanke på att han vilat så mycket det sista. Nu hoppas vi kunna bibehålla powern och jobba mer på mjuka övergångar och smidigheten så har vi segern på söndag som i en liten ask ^^

Musse
Tömkörde på ridbanan. Vet inte vad jag ska säga - han är så himla duktig! Innan har jag varit tvungen att gå med honom snett bakom hela tiden men nu det sista är det mer och mer som longering där han går på en volt runt mig. Vänstervarvet är hans svaga varv men vi fick till det riktigt bra där med. Galopparbetet var helt otroligt med tanke på hur lite vi jobbat med det, han kunde fatta galoppen utan att rusa och han galopperade sedan i form, i bra tempo ett helt varv på volten knappt utan att jag behövde driva på ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0