25.10.11 Träningsdagbok

Bompa
Såg redan när jag var påväg till hagen att han var full i fan... mycket riktigt ägnade jag mig åt i en kvart att bara stå i hagen och se pojkarna galoppera som dårar runt i hagen. Så småningom gick de med på att fångas och jag tänkte att nu är han ju redan uppvärmd så jag borstade och tog på grejerna snabbt och gick sedan upp på ridbanan.
Skrittade först men började rätt snart med lite uppmjukning. Lade ut en del av banan fast med bommar som vi hade på hoppning på senaste specialidrotten men Bompa blev så jäkla taggad att det inte gick. En gång stack han på riktigt, kände mig rätt hjälplös och kunde tillslut styra in honom i staketet, haha änså länge tycker jag det fortfarande är kul när han blir så överglad ;)
Övergick istället till galopparbete utan bommar och herre min skapare vad fin han blev tillslut! Jag kortade upp tyglarna säkert en decimeter och de enkla bytena satt som en smäck!
Red i ca 45 minuter men han blev väldigt svettig så jag tog på honom täcke och promenerade en stund, ändå tog det över en timme för honom att torka... han ska klippas!

Musse
Ingen hälta igår, och inte idag heller :D Men har bestämt mig för att ta det lugnt ändå så vi promenerade på grusvägen och gick in i en mysig liten skog och snirklade runt. Visserligen hade han också sprungit runt som en galning i hagen så han var också rätt svettig...

Från ett av deras andra "små upptåg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0