28.10.11 Träningsdagbok

Bompa
Hade ingen direkt plan. Kände att det var dags för en uteritt i alla fall så på med dressyrsadel, träns och stövlar och ut. Skrittade neråt vägen och hamnade så småningom på en äng som jag aldrig ridit på förut. Ett utav de absolut plattaste alternativen inom flera kilometers avstånd :)
Han var stark och springig till en början. Gick in på en skogsväg och snirklade runt i skogen. När vi kom tillbaka till ängen hade han lättare att koncentrera sig. Han var fortfarande stark och springig och detta kräver mycket av min ridning för att få honom att gå bra. Jag hanterade det inte jättebra direkt, blev för mycket hand-ryttare, men ändå okej. Gjorde många långa serpentiner med övergångar och utflyttning i bågarna för att få honom på yttertygeln.
Det var disigt så det var lite blött i gräset så galopparbetet tog jag mest på rakt spår vilket ändå gick riktigt bra :)

Tre saker som var bra:
- Han var pigg och glad
- Jag ansträngde mig för att jobba mer med drivningen än med handen
- Vi höll det positivt

Jag har börjat med endel olater som bland annat just det att jag grejar för mycket med handen. Men vet en tränare som jag tror kan passa oss, som jag ska kontakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0