01. Presentation Ordentliga inlägg

Sådär nu ska jag börja med listan jag som gjorde för någon dag sedan. Förhoppningsvis ska det komma ett inlägg från den/dag + andra inlägg, men man vet aldrig vad lärarna kör igång med efter lovet :S

Jag heter Louise Hansson och är 17, snart 18 år gammal, men det märks inte. Jag bor några kilometer utanför en liten stad i Västra Götaland(skriver inte ut den, men inte svår att lista ut ;)). När jag var mindre bodde vi inne i stan, granne med skolan jag gick i, men flyttade till min farmors gård när jag gick i fjärde klass.


Jag har provat på lite alla möjliga sporter men handboll är det jag höll på med längst. Jag tycker det är jättekul men med tiden blev det alltmer krävande och jag mådde inte bra så efter att knappt kunnat varit med på någon träning på två år så lade jag av. Dessutom var jag rätt värdelös på matcher - blev typ nervös/blyg och vågade inte skjuta på mål xD

Jag har alltid tyckt om djur men på allergitester så har jag värde 4 på en skala mellan 1-5 där 5 är mest känslig. Men jag har aldrig riktigt känt av det. När jag var mindre fick jag vara noga med att tvätta händerna och sådär men annars är det inga problem. Mitt första djur var en landsköldpadda som jag döpte till Håkan. Efter några år lyckades jag på något sätt tappa bort honom när han var ute och rastades i trädgården :( låter jävligt dumt och jag är fortfarande lite ledsen för det ... Efter Håkan har det i alla fall bara rullat på med kaniner, hund, katter och hästar. Hur jag började med hästar kommer i ett senare inlägg ;)
Förutom pälsallergi så har jag astma, eksem och andra allergier. Jag har haft det hela livet, det var rätt jobbigt när jag var riktigt liten sedan blev det bättre när jag började skolan. Men efter ungefär ett år från det att vi flyttade upp till gården, så en dag fick jag jättehög feber och eksemet blev jättedåligt. Detta pågick i flera år, jag orkade nästan aldrig gå en hel skolvecka, att gå upp ur sängen var tortyr, behöver inte gå in på detaljer. Under de senaste två åren har det lååååångsamt blivit bättre, nu känns det riktigt bra.
Just nu är jag allergisk mot mjölk(men börjar tydligen äntligen växa bort), nötter, fisk och i perioder olika sorters frukter/grönsaker. Jag är allergisk mot alla sorters pollen som finns + att immunförsvaret är kasst = jag är snuvig jämt, året om -.-

Något roligare jag kan berätta om? Hmm.. jag är både lat och ambitös - jobbig kompination ;) Jag vill göra rätt och bra, men på lättaste sätt. Förutom ridningen då där tjusningen är att man aldrig kan bli färdig liksom.

Jag har inte så stort prat-behov, minskat betydligt med åren, men med människor som jag tycker om och är trygg med kan jag babbla på rätt bra, speciell om man får i mig lite godis xD

Och, öh, ja, går andra året på gymnasiet, samhällsprogrammet med ridning som specialidrott och är kassör i US på ridskolan.
den kassa redigeringen gjorde jag med flit :)

  • Jag har litet huvud, strl 53-54 på hjälmen
  • Jag älskar knäckebröd
  • När jag äter något jag aldrig ätit förut, kliar det i öronen
  • Jag är ett matvrak, blir aldrig mätt, tycker om typ allt
  • Jag klarar inte av varken för käcka eller bittra människor
  • Jag har jättebra humor, tycker jag
  • Jag äter inte godis så ofta, men när jag gör det blir jag helt hyper och dagen efter är jag typ bakfull och har världens huvudvärk (a)
  • Jag uppfann maträtten glass med popcorn<3

Fick jag fram något intressant? FRÅGA GÄRNA om det är något du undrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0