05. Tankar om Hästtidningar Ordentliga inlägg

Oavsett om de är bra eller inte, om jag ser en hästtidning dras jag till den. Tyvärr tycker jag inte att alla hästtidningar är bra. Tänkte bara för skojs skull skriva lite vad jag tycker om de hästtidningar jag är mest bekant med.

Läste både Wendy och Penny när jag var liten men märkte rätt fort att alla serier är likadana; missförstådd häst, fattig flicka blir oslagbara ;)







Älskade MinHäst! Har flera backar fulla med tidningar från när jag var i tioårsåldern. Vet inte om det stämmer, men känns som den bara blir tunnare med åren? Tycker om att det är blandade serier men Lena Furbergs äldre är bäst!





Den bästa av de sämsta. Helt ok men känns något oseriös. Två (?) somrar i rad har de även gett ut "Ponnymagazinet" som är svindyr. Första året var jättegullig men i år var det bara slöseri med pengar... Men det går att hitta några guldkorn här och var :)









Prenumererar för andra året i rad. Artiklarna kan ibland verka tunga och långa men när man väl läser dem är det bara intressant. Tycker om att de blandar småtips, mode och nyheter med större reportage och teman. Älskar deras ridövningar. Finns ofta i olika svårighetsgrader och även om jag nästan aldrig utövar dem så ger de inspiration.




Syster prenumererar så den sprider ut sig över matbordet med jämna mellanrum ;) Känns som den "officiella" hästtidingen. Seriös och bra, men om man inte är insatt i avel eller högre tävlingar(som jag) är över hälften av tidningen ganska meningslös. Men det är det som är bra också - det finns någonting för alla.
Tycker det är lite komiskt med att alla ponnyer som är till salu i Ridsport är eller är blivande SM-ponnyer :P Och det finns ingen annons under 60.000 kr typ



Vilken/vilka hästtidningar läser du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0