06. Första tävlingen Ordentliga inlägg

Jag tror jag var 12 år gammal. Det skulle vara den årliga Påskhoppningen på ridskolan; Clear round och extra pris utdelades till bäst utklädnad.
Jag fick låna ridskoleponnyn Mascot. Jag kommer inte ihåg så jättemycket, det var ju ett tag sedan och dessutom var jag rätt nervös kan jag tänka mig .. Men jag kommer fortfarande ihåg hur banan gick ;D
Först 40 cm, gick bra och jag fick min första rosett! Sedan var det dags för 50 cm. Första hindret gick bra, sedan skulle vi förbi kortsidan med utgången. Mascot ville inte riktigt med men jag var bestämd och vi kom över hinder nummer två. Jag siktade in mig på nästa hinder medans ponnyn svängde mot utgången och jag "flög av". Jahapp, bara att resa på sig och gå ut. Kommer ihåg att mamma och pappa tjatade på mig att hoppa upp igen men jag övertygade dem om att jag inte blev rädd för att rida bara för att jag "ramlade av" en B-ponny ;)
Kvaliteten blir ju helt underbar när man tar kort på kort ;) Det var meningen att jag skulle vara fotbollspelare men blev mer Gymkhanaryttare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0