Agaton Träningsdagbok

Fick rida hästen Agaton på specialidrotten. Han kom i söndags och är på prov änså länge.
Eftersom det var så kallt så tog vi en ganska lång tid att värma upp oss själva och hästarna genom att hästarna fick jogga igång medans vi gjorde lite balansövningar som t.ex. stå upp två steg och sitta ett (just detta är jag rätt kass på, det är mycket enklare att sitta två och stå ett). Gick sedan över till att jobba mycket med övergångar och se till att hästarna lyssnade och var uppmärksamma. Det var perfekt för iaf jag fick precis lagom utav undervisning och tid själv att jobba. Jag kunde verkligen koncentrera mig på att slappna av i knäet och släppa ner skänklarna.
"Agge" var supermysig att rida. Han är väldigt välriden; mjuk i sidorna, uppmärksam, pigg, glad och sammarbetsvillig. Det var inte mer än galoppfattningarna som avslöjade att han är en f.d. travare. Hoppas att det blir bra så att han får stanna på ridklubben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0