Bättre sent än aldrig Louise svamlar

För snart en månad sedan hade jag en frågestund. Fick lite frågor som jag tänkte besvara nu. Om du har nya frågor så är det bara att fråga på så ska jag försöka bli bättre på att svara snabbare ;)
Har du några mål med Bompa ? :D
Några tidsbestämda mål har jag inte direkt. Jag vill utbilda honom(med hjälp av tränare såklart) så långt vi kan tillsammans. Jag skulle även vilja någon gång starta en riktig hoppklass dvs 90 cm (?) men dit är det lång väg kvar. Under 2011 har jag planerat att vara med i div II-laget, få stadiga LB resultat och debutera i LA.
Men oavsett hur det går så har jag bestämt mig för att ha kul tillsammans och inte stressa upp mig :)
Hur mycket var han utbildad när du köpte honom, har det blivit skillnad sen du köpte honom ? :)
När jag köpte honom var han en riktig skogsmulle(inte så världsvan), men väldigt välriden. När jag fick honom var han ur kondition och överviktig. Jag kan inte direkt säga att hans utbildning gått så mycket framåt, men han har blivit bättre på att bära sig själv, fått starkare gångarter och även blivit säkrare inom markarbete med bommar :)
Vad använder du för utrustning på honom ? :)
Jag har min älskade dressyrsadel av märket Jensen och även en Zaldi hoppsadel som jag fick med i köpet. Jag rider på två eller tredelat bett, med eller utan nosgrimma. Han trivs även bettlöst men har inte riktigt hittat något som funkar 100 för mig. På benen har jag ibland lindor eller benskydd, men han "behöver" det inte egentligen. Det brukar gå som bäst när jag rider barbacka med ett tvådelat bett utan nosgrimma!
Hur gammal är du och Bompa ? :P
Jag är är född 1993, blir 18 år i februari :P Bompa är tio år yngre och bli 8 år i Maj ^^
har du tävlat något? ska du? mål? :)
Jag har inte tävlat så mycket varken med tidigare ponnyer eller med Bompa. Jag är ingen direkt tävlingsmänniska men jag tycker det är kul och planerar att komma ut på en del tävlingar under 2011, mycket för att hålla motivationen uppe. 2011 ska jag som sagt debutera LA:1. Hur långt vi går får framtiden utvisa.
Snälla ställ fler frågor så jag blir bättre på att skriva svar! ^^

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: vi har sånhär till alla lektionshästarnapå både grimma och träns :D de är jättefina

2010-12-16 @ 11:37:45
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: rosanna

fin blogg :D

2010-12-16 @ 13:06:27
URL: http://rrosannaholm.blogg.se/
Postat av: Sara Hjelm

trevlig blogg!:)

2010-12-16 @ 14:03:42
URL: http://hastbloggeen.se
Postat av: Liza och Sofia

Bra svar! :D

Här kommer en fråga(a)



Vad har du för "fulla" outfits till Bompa? Förutom den fins röda outfiten ? :D

2010-12-17 @ 13:54:21
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0