Nyttiga ryttare Ordentliga inlägg

Jag tycker man läser alldeles för ofta i bloggar att folk har ont i kroppen, är sjuka osv. Har alla det så eller är det något speciellt med oss hästmänniskor? Vi har lätt för att bara tänka på hästarnas bästa, jobba som en dåre i stallet med tunga lyft och och allmänt krävande miljö, för att sedan dimpa ner i soffan eller om man är ambitös - sätter sig med näsan i skolböckerna när man kommer hem.
Stallet är mer krävande än man kanske tror. I många tidningar är det artiklar om att ryttare faktiskt också är idrottare. Jag tänkte om man på något sätt kan koppla detta till bloggandet. Man tar det på allvar, ser till att äta nyttigare(tänker inte på någon exrembantning här a la Kissie utan t.ex. äta mindre godis och mer frukt) osv. och förhoppningsvis genom sin blogg kunna bli peppad och få tips från andra.
Vad tycker du om detta?

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

Bantning tillsammans! Jag började igår (om man inte räknar med all cola xD)

2010-12-17 @ 09:38:45
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir så arg när jag läser hästbloggar och den som skriver om vad som är nyttigt och inte att äta, bantning osv. Som en av dina komentarer att börja banta. Alla aom skriver så dumt vet dom egentligen vad som är nyttigt och vad kroppen behöver för hjälp för att gå ner i vikt. Jag säger inte att du skriver något sånt absolut inte din blogg är jättebra men vill inte att fler ska börja skriva massa smörja utan att veta vad det handlar om. Kan tipsa om danna bloggen. Den är superbra för alla att läsa. http://vagenfran37kg.wordpress.com/

2010-12-19 @ 14:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0