Träning Träningsdagbok

Då var det dags för markarbetsträning igen. Idag var den en timme tidigare vilket var väldigt skönt ^^
Skrittade fram ganska länge och kortade sedan upp tyglarna. Inget krav på att han skulle gå i form men han skulle lyssna framåt och bakåt och fick inte hänga och bli sju meter lång. Under uppvärmningen jobbade vi mycket med övergångar - perfekt för mig och Bompa. Trav-halt-trav-halt och skritt-galopp-skritt-galopp. Och när han inte kom tillbaka blev det att rygga något steg.
Dagens övning. Före och efter cavalettin ska det föreställa skänkelvikning ;)
Är jättenöjd med passet efter omständigheterna. Han var rätt stel, speciellt i vänster varv, men jaja, vad hade jag att förvänta mig?
Skjutsen hem var hos farmor och städade så jag skrittade av i typ 30 minuter :P Släppte honom lös och så gick vi runt och myste ^^
Vi var riktigt hoppinspirerade och snobbiga idag - syrrans Pessoaschabrak, förbygel och massa snyggt ;) blev ingen film/bilder idag men kanske imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Liza och Sofia

verkar vara en riktigt bra övning :D

2010-12-22 @ 23:01:24
URL: http://ponnytvillingarana.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

ser ut att vara en rolig och bra övning (:

2010-12-24 @ 11:34:12
URL: http://s94356.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0