Barbackahoppning Träningsdagbok

De tidigare hopplektionerna denna terminen har jag missat p.g.a. att utlandsresa (Turkiet låter inte helt fel...) och sjukdom så nu var det första gången på läääänge.
Jag skulle rida ponnyn Maja, barbacka eftersom hon har skav vid sadeln. När hon kom till ridskolan var hon något av en gangster och det var inte ovanligt att någon ramlade av. Men nu har hon mognat och blivit en av ridskolans bästa ponnyer. Det var både lite nervöst och roligt när jag kände att hon taggade till när hon såg hindren.
Det stod tre hinder längs med medellinjen. Man kom t.ex. i vänster varv, hoppade det bortersta hindret, halvbåge till mittersta där man bytte galopp och hoppade sista hindret och fortsatte ut i höger varv. Så småningom gjorde vi det svårare och gjorde mer omhoppningssvängar av det och hoppade snett över dem.
Det var superkul! Hon blev väligt taggad men lyssnade bra och bara jag koncentrerade mig och planerade vägarna så skötte hon resten! Och jag ramlade inte av en enda gång - tror resten av gruppen blev lite besvikna på att det inte blir tårta nästa gång ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0