Effektivitetsryck Louise svamlar

Ja nu har jag en såndär bra dag igen. Gick upp någon gång efter 7 och släppte ut hästarna, åt frukost och allt det där och sedan hämtade jag in Bompa igen. Snobbade till oss lite idag, vi matchade med blått, jag hade ridstövlar, och han hade hoppsadeln med matchande träns och brösta (Y) Hoppsadeln fick jag med när jag köpte honom men jag tycker den legat för mycket i bakvikt. Men nu har han blivit biffigare och med en kilformad gelpad så låg den helt ok :)


Ridpasset handlade bara om fram, fram, fram. I varje korsning valde jag tydligen alltid fel väg så då skulle han stanna och protestera, men jag övertygade honom lätt och då gick han glatt vidare (till nästa korsning). Det kom en moppe bakom oss och jag stannade och vände Bompa så han lättare skulle se den. När den var precis bredvid kände han sig trängd och började hoppa på stället men moppen va ju lika snabbt förbi oss.
Mötte sedan livsfarliga får som åt av en ensilagebal! :o Tog säkert 10 minuter att gå förbi men tyckte både jag och Bompa skötte oss bra ;)
Stundtals gick han suuuuuperbra. Ofta tappade han fokus och huvudet var lite varstans, men jag struntade bara i det eftersom jag som sagt bara skulle koncentrera mig på att han skulle fram. och eftersom han var tittig och var beredd på att fly typ närsomhelst så fick han med sig bakbenen bra (Y) ;D


Jag måste träna mig på att skriva inlägg om mina ridpass, blir för långa och handlar bara om små detaljer x) elle var tycker ni?


Har städat lite i sadel- och foderkammaren. Nu ska jag ut och titta (och kanske fota) när syster rider Ita. Kanske jag ska rida henne också - herregud hur kommer det att gå?!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ensilagebalar är ju riktigt farliga dom kanske äter upp honom, han måste ju va på den säkra sidan haha :)

2010-11-04 @ 17:23:16
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0