Gårdagens ridpass Träningsdagbok

Skrittade fram ute i skogen och hans kände glad och positiv. Gick sedan till ridbanan. Hade tänkt jobba med skänkelvikningar efter det jag fått inspiration från andra bloggar, men det tog ett tag att bara få honom som jag ville. Jag satte mig ner i traven ganska tidigt för det är lättare att få kontakt med bakbenen, men varvade med lättridning vi måste ju träna på det med :) Sedan i galoppen blev han springig och stressad i fattningarna och då är det typ omöjligt att få en balanserad galopp så det blev mycket övergångar där. Men jag kunde faktiskt galoppera några varv på en ca 15 meters volt och rida och tänka inte bara driva och försöka balansera upp honom (Y) I slutet tog vi lite skänkelvikning in och ut från fyrkantspåret. I början tyckte han jag var skitjobbig, men sen tog vi det i skritt och jäklar vad det lossnade! :o Själva skänkelvikningarna kanske inte var perfekta men han kom verkligen igång och han hade en helt annan gång sedan när vi skrittade av ^^
Jag ska försöka fixa med mer bilder ..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att han lossande så bra :) Ja du måste lägga upp bilder :)

2010-11-06 @ 23:53:31
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0