Markarbetsträning Träningsdagbok

Då var det dags för markarbetsträning igen. Skulle egentligen haft med mig Bompa men pappa var osäker på väglaget och då tänker jag inte riskera något...
Så jag red ridskolehästen Jimmy istället. Första gången jag red honom. Han var trångt mellan ganascherna eller något liknanade, iaf så kan han bara gå i låg form på grund av detta. Han blir också väldigt seg om man inte är aktiv från första början.
Jag fick rätt bra fart på honom men han är väldigt oliksidig! Han verkligen hängde i vänstertygeln. I höger varv gick det riktigt bra, fick speciellt till galoppen. Men när vi jobbade på volter i vänstervarvet fick man helt enkelt vara nöjd om han inte gick utåtställd.
Det var synd att inte Bompa kunde vara med för jag tror att den övningen vi gjorde hade passat honom, men samtidigt tycker jag det är himla kul att rida ridskolans hästar - man lär sig så mycket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0