Sunday Louise svamlar

Jag fattar inte hur alla andra med blogg, hinner skriva flera inlägg om dagen, hur lyckas man?
Jaja, ska försöka sammanfatta min dag för den som är intresserad.
Fixade stallet på morgonen. Musse rymde(som vanligt) så jag ställde in honom medans jag gjorde klart stallet. Sedan pysslade jag och motionerade honom, det var uppskattat! Fast jag blir inte riktigt klok på honom, ena stunden är han urmysig och i andra gör han karatekickar för att sedan försöka bita mig i vaderna >.< Men det var nog ändå vad han behövde, för sedan stannade han i hagen resten av dagen.
Musse
Åkte till mormor och åt lunch. Sååååå gott ^^
Kom hem och skulle ut och rida Bompa. Var egentligen sugen på dressyrpass, men kändes som det var dags för uteritt och dessutom var ridbanan stenhård. Iaf, skulle hämta honom i hagen men han ville inte alls. Vi ledde honom lite i hagen och lät honom sedan vara. Det märktes tydligt att han inte ville så då lät jag honom vara :)
Så jag tog Ita istället och vi red ut i 35 minuter. Det var frost i natt och trots att klockan nu var runt 16 så var det fortfarande fruset. Så det blev bara skritt. Först tyckte jag hon gick ojämt men fortsatte en bit till och då mjuka hon upp sig. Blev in princip bara långa tyglar men kortade upp dem mot slutet. Hon bara spände upp huvudet och trippade med bakbenen och sprätte med frambenen. Fick en bit där hon kunde koncentrera sig och ha en normal takt och man får vara glad för det lilla :)

Kommentarer
Postat av: Sandra (ponnybruden @ bdb)

SV: jajjemän det är samma Merci hihi :)

2010-11-07 @ 22:38:52
URL: http://ponnismurfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0