Tömkörning Träningsdagbok

Provade då tömköra Bompa för första gången och dessutom invigde min nya tömkörningsgjord ^^
Bompa älskade det! Han blev tömkörd en hel del när han var yngre, så han kunde detta bättre än mig. Han var pigg, alert, busig och väldigt lätt att påverka. Om jag i några steg smackade i takt, och ökade takten något så kunde jag se hur han började arbeta mer med bakbenen :D
Eftersom Bompa tyckte det var så kul så tyckte det med och vi ska absolut göra detta igen - ofta! Jag tyckte det var svårt att få ett lagom stöd i munnen - han måste ha stöd annars vet han inte vart han ska ta vägen, men han bromsade gärna när jag väl fick kontakt. Men det ska bli kul att lära sig ordentligt :)
Blev mörkt och började dessutom spöregna efter en stund, så inga bilder tyvärr...

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!



var tvungen att kika in här när du skrev på FB... vad skoj att det gick bra! du får öva i skritt i början så det inte blir för mycket på en gång för att få stöd, är eg precis som att rida fast lite längre tyglar ;)

lägg ut lite bommar, koner och annat att gå över svänga mellan göra halt vid öka steget osv.. väldigt underlättande för dig själv då det finns fasta punkter och aktiviteter som gör att man skärper till sig och på så vis håller en jämt kontakt i tömmen för att få snabba och mjuka gensvar!



ha det så bra och hälsa trollgubben!

2010-11-15 @ 14:18:59
Postat av: nea

den där gjorden har jag oxå, den är väldigt bra ;P

2010-11-15 @ 22:22:33
URL: http://neakarlssons.blogg.se/
Postat av: Liza och Sofia

vad kul att det gick så bra :D

2010-11-16 @ 17:27:02
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0