Träning Louise svamlar

Rider markarbetsträning varannan onsdag. Denna veckan passade det inte direkt med Bompa så jag fick låna ridskoleponnyn Prinsen. Jättekul då han var min favorit då jag slutade på ridskolan när jag var typ 13/14 år. Han är väldigt överbyggd fram, framtung och stark. Han har dessutom varit skadad och kommit tillbaka efter en längre tids vila.
Dagens övningar bestod av galoppbommar och det var skönt med en häst som kunde taxera och inte var rädd för bommarna ;)
I början var han väldigt stel och stark och jag koncenrerade mig på att få honom att lyssna på hjälperna och inte dra. Mo slutet släppte han efter i nacken men jag fick nästan ta upp huvudet på honom annars lade han sig bara på bogarna.
Bra träning, jag tycker det är jättekul att rida lektionshästar! De som har något ont att säga om ridskolehästar får med mig att göra!
Prinsen, f. 1993, 148 cm, Korsningsponny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0