Beröm Louise svamlar

Var på hästmässan i Borås igår. Var helt okej, men de hade lagt paddocken där föreläsningarna var mitt på mässområdet så det var svårt att höra. Iaf så först var det en tjej som pratade om NH. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om NH, det är ett bra tankesätt men många utav dem som håller på med det är rätt tröttsamma eftersom de framställer oss andra som hästplågare, typ.. jaja, en utav de få saker jag hörde henne säga igår var ang. beröm. För henne är berömmet endast eftergift. Om man börjar klappa och säga "braaaaaa, duktiiiiiiii" så stör man hästen. Och dessutom, har man någonsin sett en häst berömma någon annan häst? Nej.
Har känt det med Bompa, att han inte riktigt förstår alltid när jag berömmer. Så jag ska försöka vara mer noga med eftergifterna och sedan i skrittpauser eller efter avslutat ridpass får han klappar och pussar.
Verkar det vettigt?


* Hon sade också att man gärna får prata hur mycket man vill, för sig egen skull men att hästen får ut mer av kroppsspråket än av ord.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilka var det som föreläste? :)

2010-10-13 @ 21:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0