Gårdagens ridpass Louise svamlar

Fattar inte de som lägger upp flera inlägg per dag, hur hinner man? Och hur lyckas man få alla intresanta, oavsett om de är långa eller korta?
Iaf, är sjuuuukt nöjd med ridpasset igår! Syster hjälpte mig och tror nog att det är första gången hon gör det som jag inte behövt använda all min kraft åt att INTE smälla till henne med dressyrspöet (a) Men jag hade mina krav: Hon fick inte vara negativ, inte använda "inte", bara säga vad jag skulle göra eller säga om det var bra.
Började att skritta fram i dressyrsadeln, men det gick bara inte, jag spände mig som fasen så jag red barbacka resten av passet. Började med att släppa tyglarna som och bara styra med vikten och skänklarna. Jag krumelrurade runt på småsmå figurer och tog hela tiden sikte på dit vi skulle rida. Gick så småningom riktigt bra och kunde göra som stora bakdelsvändningar med bara vikten! :) Gick då över till att även göra halter och ryggningar, med koncentration på igångsättningen. Måste tänka framåt h e l a tiden! Kortade sedan upp tyglarna precis så jag hade kontakt men fick inte använda dem.
Jobbade sedan på en volt med inte ett helt varv utan att det hända någonting. Halt, skritt, trav, ryggning, ökning, samling, flytta ut/in bakdelen, öka/minska volten - och det gick sååååå bra.
Det märktes att han fick endel att tänka på men sedan har han varit hur mysig som helst :) Ska fortsätta jobba på samma sätt, andas, vara positiv, ta det lugnt och alltid tänka framåt.

Kommentarer
Postat av: Julia

japp de passet var verkligen jättebra :D trevligt att inte vara dödsfiender efteråt ^^ sen att du glömde sadeln på staketet hela natten är väl inte helt ok...

2010-10-13 @ 12:46:43
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0