Lördag Louise svamlar

Ja, änsålänge är det rätt trögt det här med bloggandet. Jag har tillgång med dator hela tiden i skolan, men jag vill ha lugn och ro när jag ska skriva något och vill inte någon ska sitta och läsa över axeln på mig :)
Tar just nu en paus ifrån pluggandet i naturkunskap. Har prov på cellen om en vecka. Är så stolt över mig som känner att jag vill plugga till detta, det var ett tag sedan jag kände så :P
Det är u n d e r b a r t väder ute :D Ska ut och rida Bompa efter middagen hade jag tänkt. Blir att rida ut i skogen, man vet inte hur mycket det kommer bli utav det nu när älgjakten kommer igång på måndag. Innan var jag inte så orolig, jag tog på mig och hästen färgglada kläder och utrustning och var rätt högljudd. Men nu är jag helnojig, kan nog bero på den där travaren som blev skjuten i sin hage tidigare i år. Man kan inte lita på alla med gevär ute i skogen... :S
Något annat som är lite jobbigt är det att jag tycker det känns fel att rida med bett helt plötsligt. Vi går på en smal balansgång mellan positivt och negativt och just nu vill jag helt enkelt inte rida med bett så då tänker jag inte göra det. Skulle helst vilja prova att rida med grimma och grimskaft i paddocken, men det får bli skogen idag så då får det väl bli hackamore helt enkelt :)
Jaja, nu ska jag återgå till pluggandet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0