Måndag Louise svamlar

Oooh, rubriker är ju bara det bästa som finns >.<
Efter jag borstat tog jag Bompa till ridbanan i repgrimma med longerlina och dressyrspö. Först bara jag gick runt och han följde mig bra med huvudet ungefär vid min axel. Sedan "longerade" jag lite, med inspiration från NH-människan i fredags. Tränade på att när jag pekade spöet neråt skulle han gå utåt och när jag höjde det skulle han komma in till mig. Han blev ganska så fundersam ;)
Sedan släppte jag honom lös och vi lekte tillsammans, sprang runt och busade bara, jättekul! Det härligaste var också att han sedan sökte kontakt och kom fram till mig. Då blir matte glaaaaad :D
Jag tog in, borstade och gosade och tog sedan på sadel, träns och tolksele så gick vid upp till ridbanan igen. Vi tog ett varv först när syster bara gick och drog i linorna bakom, sedan satte hon på sig skidorna och så tog vi ett varv med dem. Han tyckte vi var knäppa men skötte sig perfa :)
Sedan red jag lite vanligt och först lyssnade han inte ett piss på skänkeln(men han gick ju framåt iaf så det var ju ett framsteg xD). I galoppen, framförallt i vänstervarvet bara han lade sig inåt och jag fick verkigen jobba för att inte börja greja med tyglarna för det är precis det han vill och då får han aldrig med sig bakbenen. Så det var bara benen som skulle jobba, men samtidigt vägrar jag att jag ska behöva driva varenda steg, han kan väl för fasen gå själv?! Tillslut gick det bra i båda varven. När jag travade av var han bra framme för skänkeln, och för en gångs skulle kändes han inte lång (Y)
Inte ett av våra bästa pass, men de goda stunderna vinner lätt så det blev en bra dag ändå :)

Kommentarer
Postat av: SOFIE

Fin blogg! :)

2010-10-19 @ 21:00:23
URL: http://sofieslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0