Neråtgående spiral Louise svamlar

Denna dagen började så himla bra. Jag ville plugga! Helt ofattbart!
Idag var det troligtvis årets bästa dag vädermässigt. Lagom varmt, skönt i luften och bara sådär som en riktig höstdag ska vara. Snygging
Men sen kom det till ridningen. Jag hade en bra inställning, en  sånhär fin dag skulle inte få förstöras utav mina negativa hjärnspöken(det låter som om jag är schizofren eller nåt x)) så vi skulle bara ut och ha kul, jag och Bompa. Det hela började nog i mitt val med att inte ha spö med mig. Jag har tränat rätt mycket med att inte ha det så att han inte ska lägga av på dressyrbanan bara för att jag inte har det. Men idag hade det verkligen behövts. Som vanligt var han rätt seg i början men jag lät honom hållas. När jag travade fram honom kändes det också helt ok, men snart så blev allting bara fel.
Ena stunden ville han bara takta, inte skritta eller jobba och det var som om mina skänklar glödde i sidan på honom. Sedan rätt som det var så lyssnade han inte ett piss. Tre gånger bara han stannade och vägrade att gå framåt -.- hur hjälplös känner man sig inte?! Jag blev efter ett tag rätt frustrerad men jag fick ingen respons från honom.
Det positiva var i alla fall att vi fick till ett riktigt bra galoppombyte och att trava av honom gick multo bene.


Detta inlägget blev askasst, jag hade lätt kunnat skriva tre gånger så långt, men... det får man inte ut något av ändå :) *djuptandetagochpositivatankar*

Tror detta kan ha något att göra med väderomslaget. Han vill inte gå ut i hagen på kvällarna längre och han fäller så att man skulle kunna tro att det var april ;)


Såhär såg vi ut idag :) Tränset och sadel och systers, det är också gelapadden och benlindorna men de använder hon aldrig ;) Schabraket är mitt älskade HV Polo som jag köpte i Falsterbo ^^


Kommentarer
Postat av: Sofia

ljusblått det gillar vi (Y)

2010-10-19 @ 15:59:24
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0