Tack gode gud ... Louise svamlar

... för håltimme så man kan blogga lite ;) Har inte hunnit på flera dagar!
I lördags var det löshoppningskurs för Uno Bohman på ridklubben. Först vara jag med och hjälpte till i flera timmar med att bygga hinder, lärde mig massor av att stå på första parkett och se och höra allt :) I sista gruppen var jag och Bompa med. Han blev astaggad! Som en galoppör, taktade, hoppade och studsade men var så jäkla glad ^^ Han testade hela systemet, vände flera gånger när jag släppt honom och sprang tillbaka, så en fick gå bakom mig med långpisk, få fram honom när jag släppt honom och innan hindret tog Uno över. Och alltid efter hindret var han så jäkla kaxig, slängde med huvudet och bara "jag är b ä s t"! Så sööt ;D Hoppade tillslut 80 cm stigsprång (Y) Sedan skulle vi visa vid hand också och vi blev i topp-5 av de som gjort det bäst på hela kursen - stolt :)
Sedan fick Bompa sova över till söndagen när det var dags för KM, men där vet ni ju redan hur det gick :) filmer kommer så snart som möjligt!
I Måndags bara vi myste och igår hade jag körteori så då fick syster rida och tydligen hade han damp... x) Ikväll är det dags för markarbetsträning på UBRK igen! :D

Kommentarer
Postat av: Sandra (ponnybruden @ bdb)

SV: Ja det får du göra, det vore roligt! :D

2010-10-27 @ 18:05:10
URL: http://ponnismurfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0