Vad är hästar? Louise svamlar

De kan vara knäppa, jobbiga, frustrerande och alldeles underbara!
När jag var påväg till hagen tittade Bompa upp och när han fick syn på mig slängde han med huvudet och travade svävade fram till grinden :'D Behöver jag skriva hur glad jag blev?
Myste och pysslade en stund i stallet och skulle sedan rida ut en liten sväng barbacka. Han var pigg och glad men när vi gått typ 30 meter tog det stopp som det gjorde i lördags. Det är som om han liksom inte fattar. Med små volter kan man komma någon meter framåt men det är helt hopplöst. Det känns inte som han försöker trots heller utan det är som om han helt enkelt inte förstår. Men jag bestämde mig för att vara lugn och det tog oss typ 10 minuter att gå 100 meter -.- Hoppade sedan av och gick i raskt takt en bit. Det märktes att han blev lite stressad av mitt dåliga humör, men sen när jag hoppade upp så gick det sedan bra. Jag struntade fullständigt i formen, bara han inte drog, han skulle bara fram. Gjorde några halter, skänkelvikningar(riktigt bra) och travövergångar och en galopp. Bara bus, glad och positivt och mys igen när vi kom tillbaka till stallet. Då var han bara sååååå mysig igen :)
Tror att detta att han stannar beror på att han fäller så j-vla mycket. Så det är bara att lulla runt och många djupa andetag från min sida och bara att genomlida denna perioden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0