15. Årstiderna med hästar Ordentliga inlägg

Detta inlägg går helt enkelt ut på vad jag tycker om de olika årstiderna ur hästägar-perspektivet ;)
VINTER - Vintern är(kan vara) väldigt omständig. Det jobbigaste enligt mig är kylan och mörkret men oftast tänker jag inte på det just under vintern utan mest bara accepterar det som det är. Hatar också när det är is och halt överallt.
VÅR - Jag hatar våren! Pollen gör mig till en tickande bomb - trött jämt och uruselt humör. Dessutom fäller hästarna och brukar inte heller alltid vara på jättebra humör. Men första galoppen på barmark efter månader med is är svår att slå :)
SOMMAR - Mångas favoritårstid men inte min. Jag klarar inte av när det blir för varmt. Bompa har det extra jobbigt med både värme och flugor eftersom han är mörk. Men visst är det lite skönt när hästarna går ute dygnet runt.
HÖST - Favoriiiit! Fina färger, härligt väder, lätt att ha lagom med kläder så man blir varken för varm eller fryser. Hästarna vaknar till när det kyler av. Tyvärr går den förbi alldeles för fort och det är oftast mycket i skolan.

Kommentarer
Postat av: anni

sv: Nej jag har hört att det kan vara svårt att få tag på på vissa ställen :/ Dessutom är det ju många stallägare som inte tillåter halm eftersom att det blir ganska mycket gödsel.. lite trist.

2011-02-15 @ 19:02:50
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Liza och Sofia

nej det är ju vintern och även hösten som är tråkigast, sommarn och våren slår allt!! :D

sen ett + i kanten är ju oxå att vi fyller år på våren (Y)

2011-02-15 @ 23:32:00
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Mysiga bilder! :D

2011-02-17 @ 08:04:37
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0