14. Hästarna i stallet Ordentliga inlägg

Ja, lite fail eftersom just nu har vi inga hästar i stallet x) Men berättar helt enkelt då om familjens hästar!
Anahita, sto född 1999, Oldenburgare efter Rubino Rosso.
Min systers häst(sedan våren 2009) som är med nere i Skåne. Det kan ta en hel evighet att försöka förklara hennes personlighet. Detta är ett riktigt fuxsto med mycket jäklaranama i sig men samtidigt otroligt snäll.
Tillsammans med syster är de påväg ut på hoppbanorna. De har varit ute förut men det var ett tag som det inte stod rätt till med Ita. Veterinärer på kliniken kollade ALLT men hittade inget men så blev hon kollad av en Equiterapeut och han sa "Jamen det är ju inte så konstigt" och så lite "knick-knack" och akupunktur och hon var som ny!
Jag och Ita passar inte så bra ihop, snarare sagt inte alls, men ja vi står ut med varandra i alla fall ;)
haha, såklart jag måste mobba dem lite ;)

Ekvall´s Tango, valack född 2003, Welsh Cob efter Broughton Replica.
Ja, honom är ni nog bekanta med vi det här laget ;) Detta är då min pålle sedan ganska så exakt ett år tillbaka. Bompa har en otrolig personlighet; han tycker om att bestämma, är självständig men samtidigt blir som ett litet räddt föl som gömmer sig bakom mamma om något är läskigt. Men överhuvudtaget är han rätt cool. Om han blir överraskad hoppar han till och sedan stannar och kollar på "monstret".
Jag och Bompa är rätt så lika - vi båda älskar och tänker mycket på mat. Vi är båda rätt lata men samtidigt ambitösa.
Våran framföralla inriktning är dressyr men håller även på med hoppning(okej, mest markarbete), WE(är tanken, har provat en gång) och frihetsdressyr(handlar just nu mest om att få honom att vara uppmärksam och respektera mig).


Ungefär ett år sedan

Muscot, valack född 2006, Shetlandsponny efter Gläntans Norton.
Älskade lilla Musse har inte fått så mycket utrymme här på bloggen. Än. Jag har känt honom sedan han var ca 1 år då han stod på Navstocka(där jag var på ridläger). Sedan har han varit sällskapsponny här hemma till och från i 3 år nu och i somras bestämde jag och syster mig för att köpa honom.
Jag älskar denna ponnyn! Om jag pratat stort om de andra hästarnas personligheter så är de inte i närheten av Musses! Han är vaken, kaxig, lättlärd och busig. Han har provat att dra vagn men eftersom jag inte har någon hemma har han inte blivit något körd på länge. Han har blivit sutten på några gånger och det har inte blivit några problem. Man kan verkligen leka med Musse vilket är jättekul. Ita och Bompa står mest och kollar på annat och undrar vad f*n man håller på med xD
Just nu står han hos några bekanta och kommer hem när det är dags att flytta hem Bompa.

Kommentarer
Postat av: anni

sv: Nanna känner att Yante inte riktigt räcker till vad gäller dressyrdelen, och hon vill komma längre än så :)

2011-02-11 @ 10:59:41
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Miss B

Vilka fina hästar!

2011-02-11 @ 11:12:46
URL: http://missbradley.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Gu vad fina :D

2011-02-11 @ 11:30:45
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0