Bjåle 2 februari Träningsdagbok

Red dressyr barbacka. Gick inte jättebra men vi håller ju på att lära känna varandra :)
Vi jobbade mycket öppna, både på stora mittvolten och på långsidorna. Bjåle tyckte det var jättejobbigt och jag har inte ridit så många hästar(okej typ ingen) som kan det bra vilket jag inte vet 100 hur det ska kännas. Jaja vi kämpade på. Kom på mig själv flera gånger med att vara för hård i handen, vilket inte alls var särskilt hårt men Bjåle är så himla känslig.
Till nästa gång ska jag tänka på att ha ett dressyrspö med mig som jag kan använda när han slappnat av så han kan få mer påskjut bakifrån. Om man lägger an det innan han slappnat av blir han bara ännu mer stressad och stark.

Kommentarer
Postat av: Liza och Sofia

Vad fin han är! :D

2011-02-04 @ 10:40:36
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0