Bompa 14 februari Träningsdagbok

Åh, en av de bästa dagarna på länge!
Vi hade en sån himla bra kontakt idag. Vi lekte och busade hela vägen upp till ridhuset. När vi väl kom upp var han så himla framåt så när jag skulle hoppa upp (red barbacka) hamnade jag på rumpan och han passade på att springa iväg haha! Jag hoppade fram och började sedan jobba i skritt. Det gick långsamt men jag var lugn, lät honom tänka och jag var noga med att ge rätt signaler.
Han var jättepigg idag, älskar när han är det, det är sååå mycket enklare att jobba med honom då. I traven snirklade vi mest runt på stora volter. Bitvis var det otroligt vad han hade med sig bakbenen! :O
Galoppen jobbade jag med som vanligt - skritt - galopp - skritt. Gick helt okej förutom en gång då det var helt underbart!!! Han kändes stark i kroppen men var som sytråd i kontakten mellan bettet och handen. Den avsaktningen hade banne mig gjort Totilas avundsjuk (typ) haha! ;D


Är faktiskt stolt äver mig själv också. Jag red 2/3 av passet utan något spö. Om det någon gång blev misskommunikation behöll jag lugnet och renodlade hjälperna. Och just det att allt var så positivt och trots att jag var tvungen att ta ur tygeln ur munnen på honom minst 20 gånger så tappade jag aldrig humöret. Framsteg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0