Bompa 16 februari Träningsdagbok

Åh vad jag älskar min häst! :'D
Så var det markarbetsträning igen. Jag var inte alls sugen på att träna egentligen (som sist, vad är det med mig egentligen?). Jag visste att vi skulle ha mera hoppning idag så därför tog jag hoppsadeln, förhoppningsvis sista gången jag rider med den :)
Jag kände att han var mot haden i början så jag bara höll mjuk kontakt och drev och skrittade ågra varv på en stor volt. Detta lade grunden för hela ridpasset. Travade sedan igång för att sedan låta honom rulla på i galoppen. Haha jisses vad han frustade och höll på! Och jag måste bli bättre på att stå upp längre sträckor...
Började sedan hoppa fram på ett hinder. Lade sedan efter hand till ett i taget så det blev studs. Två hinder gick bra men sedan när det var tre vägrade han två gånger. Han blängde på Marina(tränaren) och visade "Hur fasen tänkte du här?" Men sedan kom vi över och jäklar vad han tog i!
Vi stannade på tre hinder eftersom det var första gången för honom medans de andra lade till ytterligare ett hopp.
Sedan kontrollerade vi galoppen med galoppbommar. Ponnysarna varierade mellan 5-7 galoppsprång medans jag och Bompa körde stadigt på 4-4½ ;D Han satsade som sjutton mot bommen och sedan blev det som det blev ;)
Jag hade kunnat skriva en hel novell om ridpasset men jag besparar er detta. Men mums så bra det gick!

Kommentarer
Postat av: Sara ;P

Älskar känslan av ett perfekt ridpass ;)

Sv: Haha iofs, dock är jag så ung att jag inte ens var medveten om Milton innan han dog. Så jag har inga skyhöga tankar om Milton, inte ens sett hästen hoppa ju :P

2011-02-16 @ 23:13:57
URL: http://saraborgbromee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0