Bompa 2 februari Träningsdagbok

Markarbetsträning. Jag var inte jättemotiverad men bestämde mig för att vara positiv och som vanligt när man slappnar av och tar det för var det är så blir det jättebra!! Jag red barbacka och jag kommer verkligen åt honom mer då.
Ridhuset var uppbyggt som bilden nedan. Man skulle rida mellan bommarna och alltså träna på hörnpasseringar. Bompa är väldigt lång i kroppen och ganska stel i bogarna och hatar att bli trängd och blev lite stressad men vi bara repeterade och  det blev bara bättre och bättre.
Så man gick ett varv med bommarna sedan följde man fyrkanten upp till volten och sedan ner till bommarna igen. Vid volten varierade vi mellan att rida utanför och innanför konerna och flytta dem ut/in mellan dem. Lösgörande och bra. När vi skulle flytta ut och in stannade han några gånger och var jätteförvirrad men sedan gick det som på räls ^^
Galoppen var helt underbar idag! Han hade sån jäkla power att jag nästan flög av och formen var alldeles för låg i formen egentligen men skit samma ;) möjligheten att ha ridhuset nu när vädret varit som det varit i vinter har verkligen gett resultat!
Gjorde endel tempoväxlingar i traven och han lyssnade super. En mellantrav blev perfekt(med tanke på den nivå vi är på).
header av ponnytvillingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Liza och Sofia

Haha den bilden känner man igen xd

2011-02-04 @ 10:39:19
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0