Bompa 22 februari Träningsdagbok

Bompa var jätterolig idag. Han var väldigt pigg och glad. Red på ängen och när vi kom dit var det redan två stycken som red där så det kunde ju bidragit till hans humör. Han skrittade på väldigt bra, igenom hela kroppen. I traven sprang han på som en blådåre men jag kände att han var lite hård i munnen och om jag skulle börja tjafsa skulle energin försvinna så jag lät honom pinna på ;)
På grund av att han sprang som han gjorde blev inte arbetet jättebra direkt, han flöt ut mycket och så. "Hörnpasseringarna" (på det inbillade fyrkantspåret) blev hastiga och kantiga så istället skrittade jag jag genom dem och då blev det mycket bättre.
Galoppen var urhärlig! Det gör så mycket att han har egen motor! Först lät jag honom bara rulla på och jag stod upp. Ändå var han väldigt reglerbar och när det gick lite nerför räckte med att jag rätade upp mig i den lätta sitsen och han lättade i framdelen direkt ^^ I högergaloppen fick vi till något varv med riktigt bra arbetsgalopp på en 15 meters volt. Vänstergaloppen är något svagare och jag ville inte bråka med honom idag efter att det gått så bra med högern. Men så skulle jag trava av och han fick såndär blackout när han krullar ihop sig och bara står emot. Jag var lugn och gav tydliga hjälper och då gjorde han en superfattning i vänster! Mamma mia! Galoppen var stadig och bra, jag saktade av efter några meter och travade sedan av. Duktig pålle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0