Bompa 27 februari Träningsdagbok

Drog med mig världens bästa Anna till stallet :) Jättesmidigt för jag kunde stå och borsta medans hon mockade (a) vi passade även på att kamma igenom manen och svansen så den blev luftig och fin. Invigde det nya schabraket och de gula lindorna som jag köpte tidigare i vintras. Men kardborren på lindorna var för korta så det gick inte att knäppa på bakbenen så jag får ta och modifiera dem lite :)
Kände från början att Bompa var "off" idag men jag tog det lugnt och lät honom tänka. Jag tyckte det gick bra ändå, tills Anna började hjälpa mig. Till att börja med fick jag korta tyglarna två "pluppar" - haha vad både jag och Bompa tyckte det var jobbigt x) Bompa blev lite stark till en början man om jag pillade lite med bettet och drev så började han jobba ordentligt. Och ja visst tyckte vi båda att det var jobbigt men oj så bra det gick! Jag måste sluta tänka så lite om Bompa, han kan ju faktiskt! Och han lär ju inte bli starkare om han bara får gå i lång-låg form hela tiden.
Vi provade några gånger att Anna höll i spöet och petade på bakbenen och vilken reaktion! Snacka om att rida i uppförsbacke :D
Blev inspirerad av Andreas Helgestrands clinic i torsdags och jobbade mycket med tempoväxlingar något som funkar väldigt bra på Bompa.
Och som Anna sa, javisst tycker han det är jobbigt men han är arbetsvillig, går inte runt och gapar eller så, så han trivs ändå med att arbeta.


Jag älskar att träna dressyr. Ha någon som tjatar på mig. Någon som bekräftar när vi gör rätt. Någon som tänjer på gränserna. Jag älskar att träna dressyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0