Bompa 28 februari Träningsdagbok

Jag måste rida för Anna fler gånger! Bompa var helt uuuuuundeeeeerbaaaaar!
Bompa verkade också tycka om det för han var så positiv ifrån det att jag hämtade honom i hagen tills jag gav honom sin godnattpuss. Idag kändes det naturligt att korta upp tyglarna så mycket som igår.
Travade igång i friskt tempo, Bompa sprang på som en dåre - jättekul! ;) Galoppen var jättehärlig, något stark och snabb men sålänge han är positiv och tänker framåt så låter jag honom vara.
Kombinerade några övningar som vi gjort på lektioner och så blev det som på bilden nedan. Var noga med att han skulle förstå de olika hjälperna och det gick muchomuchogrrrrrrrreat ^^ (jag blir lite hyper när det går bra ;))
Slutligen red jag igenom LB:2. Då tappade vi lite, speciellt diagonalerna är jag inte riktigt nöjd med.
blå - trav & grönt - galopp
samma som igår, fast minus lindorna och jag har ljusbeiga ridbyxor.
Tänk, jag som fårn början inte ens var sugen på att rida :P

Kommentarer
Postat av: michelle - satsande dressyrryttare

shit vilken fin häst! :)

2011-03-08 @ 14:11:06
URL: http://ponydressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0