Bompa 3 februari Träningsdagbok

När vi skulle gå till ridhuset blåste det jättemycket. När vi gick bredvid en väg kom en långtradare med timmer. Bompa reagerade helt förståeligt - han blev inte direkt panikslagen men rädd och kastade sig bakåt. Strax efter kom en till och samma sak hände igen. När vi nästan var framme vid ridhuset tog han ner huvudet för att lukta på lite lera och stack fram för det tycker han är mysigt. Då tappade jag ena tygeln, han trampade på den, blev rädd, ryckte till och tygeln gick av på två ställen. Tygeln skiter jag fullständigt i men jag fick sådana jävla skuldkänslor för Bompas skull. Han gick ju sååå bra igår och idag gick det inte alls eftersom han inte vågade ta stöd på tygeln ordentligt eftersom han troligtvis var öm i munnen efter alla ryck :( Självklart kunde jag inte hålla tårarna tillbaka, jag blir så jäkla känslig när det har med hästar som har ont att göra, och ridläraren var tvungen att lugna ner mig. haha pinsamt x)  Såklart att det gjorde ont men då måste jag rida bra så han får förtroende för mig igen.
Ja det blev inte jättebra idag. Vi gjorde samma som med Bjåle dagen före, mycket arbete med öppna. Bra för Bompa som kan böja kroppen lite hur som helst ;) men nu så skulle han böja som jag sade vilket var gymnastiserande och jobbigt haha!
älskade häst

Kommentarer
Postat av: Liza och Sofia

Så tråkigt när sånt händer men det är bara till att kämpa på :)

2011-02-04 @ 10:38:18
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0