Bompa 4 februari Träningsdagbok

Ja vädret har varit mist sagt opålitligt idag - alt ifrån skolsken till blåst, ösregn och halv snöstorm. Men jag och Bompa vågade oss på en promenad på travbanan i alla fall och vi hade sådan tur att det höll upp och var förhållandevis bra väder hela tiden. Jag hade bara repgrimma och långt lädergrimskaft på honom idag.
Vi gick förbi den farliga slalombacken idag igen  och jag lät honom få "stirra av sig" och fundera ;) På en raka där underlaget var bra sprang jag lite med honom och det tyckte han var jättekul :D
Det är så typiskt - i början går han jättelångsamt och han gömmer sig bakom mig så fort något är läskigt men allt eftersom han kommer igång så blir han jättemodig och går så jäkla fort att jag inte hänger med! Jag stannar honom ibland och visar att det är jag som bestämmer men egentligen så är det han som är ute och går med mig 2/3 av promenaden xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0