Bompas foderstat Louise svamlar

Bompas foderstat har jag räknat ut själv, dock med några småjusteringar för att det ska passa honom.
Morgon
4 dl (blötlagd) betfor, 4 dl havre, 3 kg hö
Lunch
3 kg hö
Kväll
4 dl (blötlagd) betfor, 4 dl havre, mineraler, 5 kg hö
Detta har fungerat bra nu i vinter, men till våren är det dags för att kolla över den igen i och med fällningen och att han har musklat till sig ännu mer.
Är ditt grovfoder analyserat? Jag hade tänkt göra det i höstas men eftersom höbalarna är från flera olika skördar hade det blivit alldeles för dyrt. Och innan jag fick Bompa hade jag aldrig räknat ut vad hästen skulle ha utan bara gått på känsla vilket fungerade bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0