Lite tankar om ponnyakuten Tycker & Tänker

Såg avsnitt 6 av Ponnyakuten i fredags men publicerade inte inlägget förens nu, ville ju inte riskera att avslöja något för någon som inte sett det än ;) Fick en hel del tankar när jag såg det så det ska jag klottra ner nu!

Jag tycker Viktor med Fenja är jätteduktig! Jag (och de flesta andra) har erfarenhet av inte alltför lätta ponnyer och jag vet verkligen hur det känns. Jag tycker det är kul med en kille (hade varit lika kul med en tjej ;)) som rider dressyr bland alla hoppgalningar, någon som är noggrann och har koll på grejerna. Jag hoppas verkligen att han orkar stå ut och får ordning på problemet!

Jag tyckte det var jättekul att se när westernryttaren var där. Jag blir inspirerad av vissa delar av westernridningen, framförallt att de som är duktiga kan använda så små små medel med sådan stor effekt.
Tyckte det var jättebra med det som han sade med hästens mule med. Bompa kan vara så jäkla på så jag håller typ aldrig på med hans mule men det kan vara bra att tänka på och att påminna andra.

Jag tycker överlag att innehållet änsålänge i avsnitten är tunt. Det är mycket dötid, hur måga gånger visar de liksom inte fälten och Tobbes hästar? x) Men när det väl är träningar så är det bra :)
Dåligt filmat tyckte jag när Liza och Star tränade. Man blev ju bara snurrig! Annars plus i kanten till henne som ändå håller sig lugn när han håller på, (såklart att man kan bli spänd) och inte har satt på honom något skarpt bett vilket många andra skulle göra.

Och varför spelar de alltid fotboll i slutet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0