07. Min värsta avramling Ordentliga inlägg

Jag har inte ramlat av så värst många gånger. Jag kommer ihåg när jag började på Prova på-lektioner - vi i den gruppen var så jäkla kassa! xD Vi skrittade, barbacka, på shettisar, med ledare och då gick det inte mer än ett varv innan någon hade glidit av! Hur lyckas man?! Som tur är blev det bättre med tiden ;)
Min värsta avramling var när jag praoade i åttan på Östragårdens ponnystall. En ponny, Oh my Ramblin Rose, hade blivit tjurigare för var dag när man satt upp, så när jag den dagen precis landat i sadeln drar hon iväg i en rad bock och krumsprång. Tillslut flög jag av och landade på vänster sida. Jag mådde inte direkt bra så min kompis fick ta hästen och jag gick upp till huset. Jag hade fåt ett stort skrapsår på armbågen och kände mig lite yr så ägaren sade åt mig att gå och lägga mig. Hade nog åkt på en mindre huvudskakning för kommer bara ihåg att hela rummet snurrade innan jag däckade i våningsängen :P
Jag hade som sagt landat på vänstersida och därmed slått i/sträckt vänster lår och ... öhm.. skinka xD Hela den delen svullnade upp och blev dubbelt så stort som den högra. Jag fick sova på mage och agera haltande assistent åt min kompis resten av veckan. Jag har kvar ett ärr på armbågen från skrapsåret.


Det visade sig sedan att Rose var tjuvbetäckt och ca två månader senare föddes ett litet föl :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh fina rose! Hon är bäst, men en riktig buse!

2012-02-15 @ 00:06:13
URL: http://klarissan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0