Bompa 11 Januari Ordentliga inlägg

Kom till stallet och blev tillfrågad om jag ville följa med ut och rida. Självklart! Speciellt Bompa uppskattade att ha en kompis med sig. Så han agerande lugnande för andra hästen i den mörka monsterskogen och Bompa blev trygg av den andra hästen som var van vid "mycket" människor och trafik...
Red travbanan som bestod av isgata hela vägen. Hästarna var broddade runt om så det gick bra men Bompa spände sig ganska mycket. Men om jag kortade upp tyglarna och fick honom att jobba och sedan längde ut tyglarna kände jag hur han sträckte ut ryggen (Y)
Imorgon blir det uteritt igen för att sedan på torsdag är det dressyr på morgonen med SpecialIdrotten. Funderar på att rida barbacka då så jag kommer åt honom ordentligt ;)
Det är så tomt hemma nu... Men ändå väldigt lägligt att det är som det är just nu för jag tror knappt det skulle gått att rida hemma nu - det är bara att ta fart och glida ner för backarna ;)
Vill ni läsa om systers praktik i Skåne, gå in på ryttarliv.webblogg.se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0