Bompa 13 Januari Träningsdagbok

Red Bompa på specialidrotten. Vi var bara tre stycken vilket var jättebra så alla fick bra med hjälp. Till största delen jobbade vi på en volt, bara på att få dem gymnastiserade och lydiga. Bompa och jag är i en mellanperiod just nu där jag bara spänner mig och han har noll fokus. Men jag har bestämt mig för att inte bli stressad utan bara jobba förbi det här, så med tanke på våran situation är jag riktigt nöjd med passet. Fick ett jättebra tips av Jenny(ridläraren) att när jag ställer ska jag också peta med spöet på bogen så att han inte lägger all vikt på inner framben och faller in. Vi gjorde också många snabba galoppfattningar från skritt och fick till riktigt bra i båda varven efter ett tag!
Med noll fokus hos Bompa så menar jag det verkligen! När jag skulle trava av fick jag vara med och peta med spöet på bakbenen ungefär var tredje steg för annars blev han jäääättelång. Samtidigt är det inte riktigt det att han inte vill/orkar utan mest bara att han glömmer av bakdelen liksom. Han är så söt ^^
Skulle gissa att ni väntar på intressantare inlägg? ;)

Kommentarer
Postat av: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

snygg heeeeeeeeest! ös på med ridbilder! :D

2011-01-18 @ 16:17:23
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0