Bompa 16 Januari Träningsdagbok

Isgata överallt! Tanken var att vi skulle rida ut med Sandra och Lillen på travbanan men det var otänkbart så vi red upp i skogen istället där det inte var plogat.
Hade hackamoret idag, tyckte det skulle vara skönt för honom att vara fri i munnen och vi skrittade ändå bara mest på långa tyglar.
Ingen av hästarna lade direkt märke till varandra även om de bara setts någon gång i ridhuset förut men båda blev modigare och i alla fall Bompa fick igång skritten ordentligt (Y) Vi mötte också på några rådjur och Bompa gjorde sin vanliga procedur när han blir överraskad; hoppa till - freeze - andas ut - bry sig inte det minsta... Skönt att inte ha en häst med nerverna utanpå ;)
Som sagt var det isgata överallt men Bompa halkade inte en enda gång. När vi skulle skiljas åt och vi skulle ner till stallet, satt jag av och lät Bompa gå medans jag höll i så drog han mig. Han verkade faktiskt tycka att det var kul :P
min snygga pållehest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0