Bompa 17 Januari Träningsdagbok

Red barbacka i ridhuset. Bytte till det raka bettet med fasta ringar som han hade när han kom till mig och han gick riktigt bra.
Samma arbete som sist vi var där, snabba övergångar och effektivt, gymnastiserande arbete. Gjorde lite skänkelvikningar och det blir liiiite bättre för varje gång! I början av galopparbetet (skritt-galopp-skritt) ville han inte alls för att sedan verkligen sätta sig på rumpan och göra rätt. Men han blev trött rätt fort så höll inte på så länge.
Sedan kom det fyra människor och en gigantisk häst(hingst tror jag), självklart spände Bompa upp sig och fick lite extra power vilket jag självfallet utnyttjade ;)
Passen ska inte vara så långa, men att gå till och från ridhuset tar nästan 15 minuter åt varje håll så från det att jag lämnade stallet tills jag kom tillbaka var ca en timme.
På sina ställen nu är det barmark och Bompa gick och drog mulen mot leran och njöt ^^
Barbacka i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0