Bompa 19 Januari Träningsdagbok

På kvällen var det dags för markarbetsträning igen. Vi gjorde samma övning som jag hade gjort tidigare när jag red Maestro.
Bompa var astaggad i början, har nog aldrig varit med om att han varit sådan förut! Jag struntade fullständigt i formen utan försökte bara hålla honom positiv och behålla påskjutet bakifrån. I galoppen var det inte 100% kontrollerat men jag kunde bara stå upp och skratta åt honom. Så jäkla härligt!
Det hade varit perfekt med lite bom- och hoppövningar idag, men tyvärr var det ju inte det. Ett tag på mitten av ridpasset kände jag att han blev lite uttråkad och jag fick väcka honom med övergångar. Fick lite hjälp av Marina att få upp honom i en lite högre form, vilket han tyckte var asjobbigt men det är ju nödvändigt. Om jag aldrig sätter någon press på honom kommer han ju inte bli starkare :)
I galopparbetet så gjorde jag snabba avsaktningar mellan galoppombytena. Han jobbade inte och var något obalanserad men vilken framgång från i höstas - han kunde ju faktiskt göra kvicka galoppfattningar och hålla galoppen i ca 10-metersvolter (Y)
Är väldigt nöjd med passet överlag.
Dagens bana. Rekomenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0