Bompa 20 Januari Träningsdagbok

Självständig ridning idag på specialidrotten. Vi skulle egentligen haft markarbete så det låg framme tre travbommar och ett sockerbitshinder. Jag har varit sugen på att hoppa med Bompa i flera dagar så efter det att jag värmt upp och kommit på travbommarna några gånger (helt perfekt! Han hade koll på benen och jobbade på!) så bestämde jag mig för att komma på hindret. Jag lade ner det på ena sidan så det blev ca 20 cm på det lägsta och typ 50 cm på det högsta. Första gången vi kom på vägrade han men efter det att han kommit på i trav några gånger gick det super! Avståndet blev riktigt bra för det mesta sen blev själva språnget oftast lite konstigt men det spelar ingen roll.
Jag är så jäkla stolt över honom!




Min häst kan hoppa typ 50 cm utan problem - försök slå det va? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0