Bompa 22 Januari Träningsdagbok

Jag VILLE rida ut idag, men öh, ja det blev skritt på en stenhård, isig grusväg i 30 minuter. Dumt av mig kanske, men gick in en stund i ridhuset ändå. Han jobbade riktigt bra till en början. Jag har länge koncentrerat mig på att bara få honom att gå fram men båda tränarna jag ridit för har sagt att ibland kan han behöva gå långsammare, nästan i undertempo för att hinna tänka med :P Så det gjorde han idag, men han jobbade ändå på bra så det kändes okej. Men sedan efter lite galopp tappade han sugen så efter några bra övergångar klappade jag om honom och skrittade tillbaka till stallet.
Positivt med ridpasset var då att det gick "långsamt" men han hade ihop hela kroppen, jag kunde slappna av i benen och jag kände vilken nytta träningen på galoppfattningar har gett. Nu vet han verkligen vad som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0