Bompa 28 Januari Träningsdagbok

Tänkte rida ut idag, det var sandat på travbanan så äntligen lite bättre underlag än isgata.
Han var asdum i början. Han stannar ganska ofta och ska kolla på saker, vilket är väldigt irreterande men bara att acceptera så jag "lurar" honom med att det är jag som bestämmer när vi ska stanna ;) men ibland som t.ex. vid vägen, på en bro med en mötande bil så stannar han, vägrar gå framåt och när jag säger till på skarpen kastar han sig runt istället. Det är INTE okej, bara farligt.
Mötte sedan ett ekipage vilket var helt okej, men sedan kom det en travhäst som kördes - oh no! Men med lite hopp, kast och sura blickar från kusken så överlevde vi det med ;) Sedan blev han helt galen, speciellt när vi vände hemåt då var det full fart som gällde (tror att han förvandlas till travare så fort vi rider på travbanan) följt av luftsprång, bakutsparkar och bockningar. Hade hacket idag("vi ska bara ut och skritta lite") och när jag tog i honom bara han vek in huvudet och sprang ännu fortare x)
Men på något sätt fick jag stopp på honom, då mötte vi ett annat ekipage som vi kunde ha följe med resten av vägen hem. Bompa grymtade och taktade i typ 100 m tills han tillslut insåg att det var jobbigt och skrittade normalt :)
Från hans busperiod i våras ^^

Kommentarer
Postat av: Emelie Jansson

sv: man vill gärna ha cred tbx, det är ändå för er jag bloggar.

kommentarerna är ett tecken på att folk läser igenom och inte bara går in och bläddrar vidare. Det är ju aldrig kul att ha en blogg där folk bara går in och sen går vidare direkt, utan att läsa, right?

2011-01-28 @ 19:06:25
URL: http://fjordyy.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Hej :D Haft en bra dag? :D

2011-01-28 @ 19:11:46
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kan inte annat än o skratta åt dina härliga inlägg. därför är jag en trogen besökare på din blogg.

men när du skriver att bompa taktar och viker in huvudet så skrattar jag ännu mer. för jag rider en nordsvenkstravare som är precis lika dan. nu bockar han inte så mycke. men springer på sidan o taktar en hel del. för att i nästa sekund dra gärnet i traven. men ändå kan man ju inte annat än o skratta åt det..:)

2011-01-29 @ 10:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0