Maestro 19 Januari Träningsdagbok

Kom till ridskolan och tänkte se på när den andra gymnasiegruppen red men då frågade Jenny om jag ville rida Maestro. OM jag ville!
Så lånade en hjälm från ridskolan och red med mina gummistövlar, haha tur att det inte hänger på utrustningen ;)
Under uppvärmningen såg jag till att han gick framåt och fick ett jämt stöd på bettet. De gånger han jobbade lät jag honom gå i en ganska så öppen form.
Övningen idag var mycket lösgörande, volter och bågar åt båda håll och skänkelvikningar. Sedan tog vi det även i galopp och jag fick träna på galoppombyten. Jättekul! Jag har nog aldrig riktigt gjort ett riktigt galoppombyte och Maestro är en sån klippa så även om jag mest bara chansade så blev det några lyckade byten. Men från höger till vänster tyckte han att det var jobbigt och bjöd på en hel del bakutsprång :P
När vi travade av satte jag lite mer tryck i traven och Jenny sade att det såg bra ut (Y)


Det var väldigt kul att jag fick vara med på lektionen. Jag kunde slappna av och hålla om med benen och hade överhuvudtaget en bra ridkänsla.
otroligt charmig bild på Meastro-mannen ♥
Maestro är en av de hästarna på ridskolan som är mig närmast. Jag har ridit honom en hel del genom skolan. Man lär sig verkligen att rida, man får inget gratis, men när man gör rätt så bjuder han till.

Kommentarer
Postat av: ellen

Söt häst ! :d

2011-01-22 @ 14:54:26
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0